سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

روش تمیز کردن طلا و جواهر

طلا و جواهر پس‌ از استفاده‌ به ‌مدت‌ طولانی، در اثر مجاورت‌ با بدن‌ کثیف‌ می ‌شوند. اگر به‌ دنبال‌ راهکاری‌ برای‌ تمیز شدن‌ طلا و جواهر و زینت ‌آلات‌ خود هستید، این مطلب را با دقت‌ بخوانید
 

شست و شوی طلا و جواهر

طلا و جواهر پس‌ از استفاده‌ به ‌مدت‌ طولانی، در اثر مجاورت‌ با بدن‌ کثیف‌ می ‌شوند و رنگ‌ و جلای‌ اولیه‌ را از دست‌ می‌ دهند. اگر به‌ دنبال‌ راهکاری‌ برای‌ تمیز شدن‌ طلا و جواهر و زینت ‌آلات‌ خود هستید، این مطلب را با دقت‌ بخوانید.
 
تمیز کردن‌ طلا و جواهر :
برای‌ این‌ کار دو روش‌ توصیه‌ می ‌شود :
الف) با مخلوط کردن‌ جوش‌ شیرین‌ و مایع‌ ظرفشویی،‌ خمیری‌ تهیه‌ کنید. طلا یا جواهر را به‌ خمیر آغشته‌ کنید و بعد از چند دقیقه‌ با آب‌ بشویید.
 
ب) طلاها را در محلولی‌ از آب‌ و مایع‌ ظرفشویی‌، یا آب‌ و پودر لباسشویی‌ و کمی وایتکس قرار دهید. محلول‌ را به‌ همراه‌ طلای‌ داخل‌ آن‌ روی‌ اجاق‌ گاز جوش‌ آورید. به‌ این‌ ترتیب، جرمی‌ که‌ در لابه‌لای‌ طلا وجود دارد به‌ راحتی‌ خارج‌ می ‌شود. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ این‌ روش‌ برای‌ شست‌ و شوی‌ جواهر مناسب‌ نیست. پس‌ از خارج ‌کردن‌ طلاها، آنها را بررسی‌ و با یک‌ مسواک‌ کوچک‌ تمیز کنید. سپس‌ با آب‌ بشویید و روی‌ حوله ‌ای‌ قرار دهید. برای‌ خشک ‌کردن‌ سریع‌ می ‌توانید از سشوار کمک‌ بگیرید.

ادامه مطلب ...

منابع و مآخذ مطالب گفته شده

منابع و مآخذ مطالب گفته شده


عمده مطالب وبلاگ، از کتاب سنگها و خواص اعجاب انگیز (وتأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان) اثر آقای موحد ابطحی گرفته شده و همانطور که در کتاب مذکور منابع و مآخذی را ایشان آورده اند من نیز به تبعیت از ایشان منابع مستفیده را بیان می کنم.


منابع و مآخذ بخش اول (خواص سنگها از نظر دانشمندان و تأثیر آنها در چاکراها)


1- الجماهیر فی معرفة الجواهر (أبوریحان بیرونی)

2- براده های خورشید (فروغ ابراهیم آبادی)

3- تنسوخ نامه ایلخانی (خواجه نصیرالدین طوسی)

4- جهان جواهرات (دکتر داریوش ادیب)

5- خواص سرّی سنگ ها (مسعود رضائیان)

6- خواس سری و درمانی جواهرات و سنگ ها (جمشید مبین)

7- سلامتی و طول عمر در احکام اسلام (محمد طاهری)

8- سنگ با تو حرف می زند (دنیس ویچلوبروان،مترجم:غرویان)

9- سنگ درمانی (شوفل برگر-لاندهر)

10- قانون فی الطب (ابوعلی سینا،مترجم:عبدالرحمن شرفکندی)

11- موسوعة الأحجار الکریمة (محسن عقیل)

12- نیشابور شهر فیروزه (فریدون گرایلی)

ادامه مطلب ...

بخش ششم:طلا و نقره - فصل دوم: حکم پوشیدن نقره

بخش ششم:طلا و نقره


فصل دوم : حکم پوشیدن نقره برای مردان و زنان


از نظر اسلام، پوشیدن زینت آلاتی همچون انگشتری، گردنبند و دستبند و ... که از جنس نقره باشد، حرام نیست و در نتیجه خواندن نماز با آن اشکالی نخواهد داشت؛ برخلاف طلا که برای مردان حرام و سبب بطلان نماز است.

پیامبر (ص) و معصومان (ع) نیز از نقره استفاده می کرده اند و استفادۀ از دیگر فلزات به ویژه آهن را برای زینت مکروه می دانسته اند.

۞ امیرمؤمنان (ع) می فرمایند : « به غیر از انگشتری نقره چیز دیگری در دست نکنید. همانا رسول خدا (ص) فرمود: پاک نیست دستی که در آن انگشتری آهنی باشد » (کافی:6/468،خصال:1/19،وسائل:5/78)

[این بیان حضرت دربارۀ مردان می باشد وگرنه استفادۀ از طلا علاوه بر نقره برای زنان اشکال ندارد. و پاک نبودن، کنایه از کراهت شدید استفاده از آن است.]

 

۞ روزی پیامبر اکرم (ص) مردی را دیدند که در انگشت خود، انگشتری از جنس آهن داشت. پس حضرت به او فرمود: « این انگشتری زینت اهل جهنّم است. این را از خودت دور کن.

پس آن مرد انگشتری را بیرون آورد و گفت: ای رسول خدا (ص)! آیا دیگر انگشتری در دست نکنم؟ حضرت (ص) فرمود:

چرا، بکن. اگر می خواهی انگشتری از جنس نقره تهیه کن و لازم هم نیست که بیشتر از یک مثقال وزن داشته باشد. » (دعائم الإسلام:2/164،مستدرک:3/284)

 

۞ دربارۀ نهی استفاده از انگشتری آهنی امیرمؤمنان (ع) می فرمایند: « در دست فرزندانتان انگشتری های آهنی نکنید! » (دعائم الإسلام:2/164،مستدرک:3/284)

همچنین در دیگر احادیث، زینت با آلاتی از جنس برنج و مس نیز نهی شده است. (وسائل:4/420)

بنابراین مجموع این احادیث، زینت کردن با آلات بدلی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده و بیشتر آنها از جنس آهن است و آبکاری طلا یا نقره شده، کراهت دارد. افزون بر آن که به تندرستی آسیب می رساند.

بخش ششم:طلا و نقره - فصل اول: حکم پوشیدن طلا

بخش ششم : طلا و نقره


فصل اول : حکم پوشیدن طلا برای مردان و زنان

استفاده مردان از زینت آلات طلا در دین مقدس اسلام، حرام است و احکامی دارد. اگر مردی درحالیکه انگشتری طلا در دست دارد، به نماز بایستد، علاوه بر حرمت عمل، نماز او نیز باطل است. شاید بتوان اثرات زیان بار طلا بر بدن مردان را از حکمت های حرمت استفاده طلا برای مردان برشمرد. امروزه در علم طب نیز چنین مسئله ای به اثبات رسیده است. چنانچه اثبات شده، استفادۀ طلا در خون سازی بدن کمک می کند و از آن روی که هر ماه مقداری خون از بدن زنان خارج می شود، خون سازی طلا، کمک به جبران خون از دست رفته می کند، درصورتیکه استفاده از طلا برای بیشتر مردان سبب بیماری خونی می شود، در این باره می توان به کتاب بیماری های هماتولوژی دکتر هاریسون مراجعه نمود. (پانزده روز تا سلامتی)

نه تنها دین مبین اسلام استفادۀ از زیور آلات طلا را برای زنان (چه در حال نماز و غیر آن) جایز دانسته، بلکه اگر برای شوهران خود زینت کنند از ثواب و اجر بسیار بهره خواهند برد.

در کتب حدیثی، روایات بسیاری دربارۀ حرمت استفاده مردان از طلا آمده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

ادامه مطلب ...

بخش پنجم:دست کردن انگشتری -فصل چهارم:دعا درهنگام انگشتر دست کردن

فصل چهارم : دعا در هنگام انگشتری به دست کردن


۞ بنابر روایات، هنگام دست کردن انگشتری، دعای زیر خوانده شود:

« اللّهَمَّ سَوِّمنی بِسیماءِ الایمانِ وَ تَوَّجنی بِتاجِ الکِرامَة وَ قَلِّدنی حَبلَ الایمانَ وَ لا تَنزَع رَبقَة الایمان مِن عُنُقی ؛

خدایا مرا به مهر ایمان علامت گذاری کن و تاج بخشنده بودن و بزرگواری را بر سرم قرار ده و ریسمان ایمان را به گردنم بیاویز و حلقۀ ریسمان ایمان را از گردنم جدا نکن » (الأمان:49،مستدرک:3/278)

 

۞ دعای دیگر:

« اللّهمّ سُمنی بِسیماءِ الایمان وَ اختِم لی بِخَیرِ وَ اجعَل عاقِبَتی إلیٰ خَیرٍ إنَّکَ أنتَ العَزیزُ الکَریم ؛

خدایا مرا به مهر ایمان نشانه گذاری کن و اموراتم را ختم به خیر گردان و عاقبتم را نیز خیر قرار بده که همانا تو و تنها تو عزیز و بخشنده ای » (مستدرک:3/324)