سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

الماس ( Diamant )

الماس

نام الماس از کلمه یونانی «آداماس» به معنای تغییر ناپذیر (فنا ناپذیر) گرفته شده است.الماس از کربن خالص تشکیل شده و کریستالی بی رنگ است،اما گاهی به رنگهای قهوه ای،سفید مایل به آبی،نارنجی روشن،زیتونی و حتی سیاه دیده میشود.بلور الماس در عمق نسبتا زیاد زمین یعنی حدود هشتاد کیلومتری و یا بیشتر و در حرارتی معادل 1100 الی 1300 درجه سانتی گراد تحت فشار بسیار زیاد قشر سنگهای انباشته شده به وجود می آید.

طبیعت الماس سرد و خشک است و آنرا جز با سرب نمیتوان شکست.

خواص اپتیکی الماس استثنایی است و به دلیل شدّت تلألو و پراکندگی نور که در نتیجۀ میزان بالای شکست نور در برلیان بوجود می آید،از قدیم با عنوان سلطان نگینهای جواهر شناخته شده است.

معمولا الماس در برابر مواد شیمیایی عکس العمل نشان میدهد.همچنین در هنگام حرارت دادن آن باید دقت کرد چون که حرارت زیاد باعث ایجاد شکل ها و نقوش بر روی بعضی از صفحات برلیان میشود.

از دیگر ویژگی های،آن است که اشعۀ X از بلور الماس عبور نمیکند و منعکس میشود و از این خاصیت،برای تشخیص برلیان واقعی از انواع بدلی آن میتوان استفاده نمود.

هنگام جدا سازی و طبقه بندی الماس با استفاده از خاصیت پدیده فلورسانس آنها هنگام عبور اشعۀ  X از آنها صورت میگیرد.

حداکثر بیست درصد الماس استخراج شده از معادن برای تهیه جواهرات مناسب است و از بقیه در صنعت مخصوصا شیشه بری،حفاری و دستگاههای برنده و تراش استفاده میکنند.

امروزه آفریقای جنوبی در زمینه تولید و تجارت الماس در دنیا بی رقیب است.



بزرگترین و معروف ترین الماس های جهان عبارتند از :

1- الماس کولینان با وزن 20/530 قیراط که در برج لندن نگهداری میشود و به آن ستاره آفریقا نیز گفته میشود.

2- الماس کوه نور با وزنی حدود 186 قیراط که در تاج ملکه الیزابت انگلستان جای دارد و در برج لندن نگهداری میشود.

3- الماس تیفانی با 51/128 قیراط که در نیویورک می باشد.



 خواص و فواید

الماس به تقویت مثانه و کلیه ها کمک میکند و از به وجود آمدن سنگ کلیه ومثانه جلوگیری مینماید.الماس برای از بین بردن بیماری «عسرالبول»(بند آمدن ادرار) مفید است.لذا پیشنهاد میکنند که آنرا برروی چاکرای خاجی (شکم) قرار دهند.

گذاشتن الماس بر روی شکم سبب رفع بعضی از ناراحتی ها و مشکلات دستگاه گوارشی و مسمویت ها و تقویت معده و روده ها میشود،همراه داشتن الماس برای زن حامله که زایمانش نزدیک است،مفید بوده و وضع حمل او را آسان میکند.

استفاده از الماس به ویژه گذاشتن آن برروی چاکرای پیشانی و چاکرای تاج برای تقویت اعصاب و درمان بیماری صرع و رعشه بسیار مفید است و به مغز نیرو و انرژی میدهد،قوه حافظه و استعداد را تقویت میکند،اندیشه و ذهنیات را پاک میکند و نیروهای منفی و اندیشه های فاسد را دور مینماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد