سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

توپاز ( ToPaze )

توپاز ( ToPaze )



توپاز بیشتر در رنگهای زرد و آبی دیده میشود.از این سنگ باید به خوبی نگهداری کرد؛چراکه اسید سولفوریک،این کانی را تخریب شیمیایی میکند.همچنین در هنگام تداش دادن و استفاده از این سنگ باید دقت زیادی نمود چون ممکن است آسیب ببیند.

به علت همانندی توپاز با بعضی سنگها،آنرا توپاز گرانبها نیز میخوانند.

بزرگترین بلور توپاز جهان در سال 1965 میلادی در اوکراین به وزن صد کیلوگرم به رنگ آبی یافت شد.همچنین نگین هائی از توپاز به وزن چندهزار قیراط در موزه آمریکا نگهداری میشود.

خواص و فواید توپاز طلایی

توپاز طلایی با چاکرای خورشیدی ارتباط دارد و مصریان باستان نیز آنرا با خدای خورشید در ارتباط میدانسته اند.بومیان آفریقا نیز از آن در مراسم دینی خود استفاده میکرده اند و بوسیله آن،با دنیای ارواح ارتباط برقرار میکرده اند.این سنگ انرژی حیاتی بدن را افزایش میدهد و سازمان بدن را تنظیم و فعال میکند.

استفاده از توپاز طلایی و قرار دادن آن برروی چاکرای خورشیدی برای رفع بیماریهای کبدی و پوستی بسیار مؤثر است و علاوه بر تقویت غدد فوق کلیه و تنظیم آن،برای تسکین دردهای ناحیه پشت و ستون فقرات فایده دارد.این سنگ متابولیسم بدن را درحال تعادل قرار میدهد و برای درمان افراد خیلی چاق و یا خیلی لاغر کاربرد دارد.

همچنین توپاز طلایی سبب خلاقیت و خودباوری،شادابی روح و بهترشدن خلق و خو میشود و برای درمان افسردگی و بیخوابی نیز مؤثر است.


خواص و فواید توپاز آبی

این سنگ آرامش بخش و الهام بخش است و فواید خوبی برای هنرمندان خلاق دارد.گذاشتن این توپاز آبی روی چاکرای گلو سبب تقویت صدا و رفع گرفتگی آن و التهابات گلو میشود.

استفاده از آن بویژه گذاشتن آن بر روی چاکرای سر،غذّه هیپوفیز و اعصاب را تقویت میکند و به سردردهایی که منشأ عصبی و استرسی دارند (نظیر میگرن) کمک فراوانی میکند.

نظرات 1 + ارسال نظر
غزاله یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 18:14

خیلی زیبا

شما لطف دارید
از نظرتون هم تشکر میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد