سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

زیرکن ( Zircon )

زیرکن ( Zircon )



این کانی در لاتین «زیرکن» نام دارد و در زبان هندی به آن «زرقون» می گویند.زیرکن در رنگهای قهوه ای،قرمز،سبز،آبی و حتی بی رنگ نیز دیده میشود.

بلورهای بسیار شکننده از ویژگیهای زیرکن است.زیرکن در مقابل فشار و ضربه به راحتی خرد میشود،اما بدلیل خواص اپتیکی بسیار جالب آن مانند قدرت زیاد شکست و پراکندگی نور و درخشش فوق العاده و داشتن حالتی شعله (آتش) مانند،مورد توجه فراوان بوده است.

امروزه در صنعت جواهرسازی بلورهای بی رنگ زیرکن را تراش برلیان می دهند و بجای برلیان به بازار عرضه می کنند که به سبب شباهت بسیار زیاد آن به برلیان براحتی قابل تشخیص نیست،لذا زیرکن را خط سائیدگی سفیدی که از خود برجای میگذارد و همچنین شکست دوگانۀ قوی نوری که در آن بوجود می آید و یا با استفاده از اسید و تیزاب،آنرا از برلیان،می توان تشخیص داد؛چراکه هیچ اسیدی حتی تیزاب در آن اثری ندارد،بلکه آنرا درخشنده میکند،هرچند ممکن است رنگ آن نیز روشن شود،برخلاف الماس که رنگ سائیدگی ندارد و در برابر مواد شیمیایی عکس العمل نشان می دهد و باعث از بین رفتن آن می شود.

به سبب فراوانی زیرکن های قهوه ای و مایل به قهوه ای آنرا بوسیله حرارت زیاد (نزدیک 1000درجه) به زیرکن های بی رنگ تبدیل میکنند و تراش برلیان گونه می دهند،لکن غالبا این رنگها ثابت نبوده و در مقابل اشعه ماوراء بنفش و یا نور آفتاب به تدریج تغییر رنگ می دهند.

گاهی نیز بلورهای رنگین زیرکن همچون رنگهای قرمز و سبز آنرا تراش مخصوص می دهند و آنرا بجای یاقوت و زمرد عرضه میکنند.

خواص و فواید

زیرکن برای سلامتی انسان بویژه درمان آلرژی های پوستی و ناراحتی های ریوی فایده دارد و دردهای ناشی از مرض نقرس را تسکین می دهد و سبب فعالیت کبد و طحال و غدّه پانکراس میشود.

همچنین این سنگ روحیه شخص را متعادل و آرام میکند و از افراط گرایی های روحی و روانی میکاهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد