سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

فیروزه ( Turquoise )

فیروزه ( Turquoise )



این سنگ از فسفات آلومین به رنگ فیروزه ای غده ای شکل تشکیل می شود.ماده رنگی موجود در آن از مس و آهن است.بیشتر فیروزه ها درشکاف سنگهایی یافت میشوند که منابع غنی از آلومینیوم هستند.

تغییر رنگ در فیروزه نتیجه تابش نور آفتاب،تبخیر آب طبیعی موجود در آن،پاکی و کدورت هوا و برخورد چربی و مواد شیمیایی با آن صورت می گیرد.به همین دلیل بهتر است در هنگام شستن دست ها،انگشتر فیروزه را از انگشت بیرون آورده شود.همچنین در حرارت 250 درجه سانتیگراد رنگ آبی آسمانی آن به رنگ سبز مات تبدیل میشود و جلا دادن سنگ فیروزه سبب پررنگ شدن آن می شود.


فیروزه دارای خلل و فرج طبیعی است که آنها را با تزریق مواد پلاستیکی می پوشانند و فیروزه را سخت تر میکند.همچنین به دلیل خلل و فرج فراوان در توده فیروزه،برای خوش رنگ کردن آن از نمکهای مس و آنیلین استفاده می نمایند.همچنین کانی های زیادی وجود دارد که به سبب شباهت با فیروزه آنها را بجای فیروزه عرضه می کنند که از این میان می توان به کالسدونی،هولیت رنگ کرده،آمازونیت،کریسوکولا و لازولیت اشاره کرد.

خواص و فواید

نگاه به فیروزه چشم را تقویت میکند.گذاشتن فیروزه بر روی چاکرای گلو برای درمان گلو درد،تقویت تارهای صوتی و درمان بیماری های ریوی و تنفسی مؤثر می نماید.

فیروزه قلب را تقویت می کند و سعه صدر می دهد.این سنگ،افسردگی های روحی و روانی و همچنین ناراحتی های عصبی را درمان می کند و باعث آرامش می شود.

استفاده از انگشتر و یا گردن بندی از آن،برای دور کردن انرژی های منفی بویژه چشم زخم و آثار آن بسیار مناسب است.این سنگ مانند عقیق،حرز بسیار مهمی در برابر حوادث و بلایا به شمار می رود و برای آسان شدن کارها و رونق در کسب و کار بسیار مفید می نماید.

همچنین گفته شده رنگ فیروزه هنگام بیماری صاحب این سنگ تغییر می کند و زمانی که حال او بهتر می شود رنگ آن به حالت اولیه بر می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد