سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

کهربا ( Amber )

کهربا ( Amber )



کهربا در حقیقت صمغ فسیل و سخت شده نوعی درخت در دورۀ ائوسن یعنی حدود 50 میلیون سال قبل است که در بعضی از آنها حتی گیاهان و حشرات نیز دیده می شود.کهربا در اصل«کاه ربا» است.به همین دلیل،اگر آنرا بر دست یا پارچه بمالند تا گرم شود،گیاه و کاه خشک را می رباید.

کهربا به رنگ زرد مایل به قهوه ای عسلی بوده و آنرا طلای شمال نیز می نامند و جزو قدیمی ترین جواهرات است.

کهربا به علت دارا بودن حباب های هوا و ترک ها یا شکاف های مویی (در نتیجه فشارهای داخلی) شفافیت خود را از دست می دهد که برای خارج کردن حباب های هوا و مایعات از درون کهربا آنرا در روغن شلغم می جوشانند و به این ترتیب بر مرغوبیت آن می افزایند.

کهربا قابل احتراق بوده و پس از جلا دادن درخششی صمغ مانند دارد.

ذخائر بزرگی از کهربا در کف دریای بالتیک وجود دارد که پس از طوفان های شدید پس از آن که امواج،بستر دریا را متلاطم کردند در آب های کم عمق سواحل این دریا،کهربا یافت می شود و کهربای دریائی از انواع دیگر کهرباها مقاوم و سخت تر است.

خرده های کوچک کهربا را بوسیلۀ حرارت (140 تا 250 درجه) و فشار 3000 اتمسفر به نوعی کهربای فشردۀ بدلی به اسم آمبروید تبدیل می کنند که بسیار شبیه کهربای طبیعی است.

خواص و فواید

کهربا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای درمان آلرژی ها و ناراحتی های پوستی بسیار فایده دارد.مالش کهربا برروی نقاط دردناک نواحی پشت و مفاصل و نقاطی که ورم آن تازه و گرم است،تأثیر خوبی دارد.کهربا بهترین علاج برای بند آوردن خونریزی بوده و برای تقویت معده نیز مفید است.کهربا دارای ارتعاشات مغناطیسی فراوان و قوی بوده و برای درمان بیماری های عصبی بویژه میگرن و تعادل بخشهای مختلف مغز مفید است.

نظرات 1 + ارسال نظر
من سه‌شنبه 5 فروردین 1393 ساعت 16:35

با عرض سلام و خسته نباشید وتشکر از وبلاگ خوبتان.
بهتر است منبع را ذکر کنید.

علیک سلام
عزیزم تمامی مطالبی که در این وبلاگ گذاشتم منابعش ذکر شده
به منابع و مآخذ مراجعه کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد