سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

فصل دوم: نقوش انگشرهای چهارده معصوم - نقش انگشتر پیامبر اکرم(ص)

نقش انگشتری پیامبر اکرم (ص)


۞ عبدالله بن سنان می گوید با امام (ع) راجع به انگشتر پیغمبر (ص) صحبت می کردیم،آن حضرت فرمود: آیا دوست داری که آنرا به تو نشان دهم؟ عرض کردم: بله. پس دستور فرمود تا کیسه ای مهر کرده از درون خانه بیاوردند،حضرت درِ آنرا باز فرمود و انگشتر از آن بیرون آورد که جنس آن نقره بود و نگینی سیاه رنگ داشت و برروی آن نوشته شده بود: « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللهِ ». (کافی:6/474،بحار:16/122،وسائل:5/79،مستدرک:3/283)

....


۞ روایت شده وقتی نام و آوازۀ پیامبر (ص) و ادعای نبوت ایشان به گوش نجاشی پادشاه حبشه رسید،به اصرافیانش گفت: من باید این مرد را آزمایش کنم؛ برای او هدایایی می فرستم و صحت یا کذب ادعایش را می فهمم. آنگاه هدایای گرانبهایی مانند نگین یاقوت و عقیق را برای پیامبر فرستاد. چون این هدایا به پیامبر(ص) رسید،ایشان این هدایا را میان اصحاب تقسیم کرد و برای خود نگین عقیق سرخی را برداشت. پس نگین عقیق را به امیرمؤمنان (ع) داد و فرمود آنرا پیش کسی ببر تا بر روی آن چیزی بنویسید که دوست دارم؛ در یک سطر بنویسید: « لاإله إلّا الله »، پس امیرمؤمنان (ع) نگین را به حکاک داد و به او فرمود بر روی آن دو جمله در دو سطر بنویس: یک سطر کلمۀ « لاإله إلّا الله » را بنگار که پیامبر (ص) دوست دارد و یک سطر هم کلمۀ « محمّد رسولُ الله » را بنگار که من دوست دارم. حضرت علی (ع) بعد از مدّتی نگین را از حکاک گرفت و خدمت پیامبر آورد. پیامبر اکرم (ص) دیدند که بر روی آن سه سطر نوشته شده است. رسول خدا (ص) فرمود: یا علی! به تو گفتم که بر آن یک سطر بیش ننویس و حال آنکه بر آن سه سطر نوشته شده است. حضرت علی (ع) عرض کرد یا رسول الله،به حقیقتت قسم،به حکاک امر نکردم مگر آنچه شما دوست دارید « لا إله إلّا الله » و آنرا که خود دوست داشتم « محمّد رَسول الله ». پس در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرض کرد: یا رسول الله! خداوند عزوجلّ بر تو سلام می فرستد و می فرماید: ای پیامبر امر کردی که بنویسد بر سنگ عقیق آنچه را دوست داری و علی هم امر کرد بنویسد آنچه را دوست دارد و من هم نوشتم بر آن آنچه برا دوست دارم و آن کلمۀ « عَلی وَلیُ الله » است. (مستدرک:3/306و307)


۞ امام صادق (ع) فرمود: رسول خدا (ص) دو انگشتری داشت،بر یکی از آنها « لاإله إلّااللهُ مُحَمَّد رَسولُ الله » و بر دیگری « صَدَقَ الله » حک شده بود. (خصال:61،بحار:16/96،وسائل:5/101)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد