سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

فواید بعضی از سنگ نوشت ها و برخی از حرزها-فصل اول: سگ نوشت ها-1

بخش اول : عقیق نوشت ها و خواص آن


الف ) حفظ از مردن بد و با ایمان از دنیا رفتن

۞ امام صادق (ع) می فرماید: هرکس انگشتری از عقیق بسازد و بر روی آن بنویسد : « مُحَمَّد نَبیّ الله، عَلیٌّ وَلِیُ الله » خداوند او را از مردن بد حفظ می کند و صاحب آن بر فطرت خداپرستی (با ایمان) از دنیا می رود. (وسائل:5/90،جامع الأخبار:134،ثواب الأعمال:174،أعلام الدین:392)

 

ب ) زیاد شدن فرزند و وسعت در رزق و روزی

۞ امام صادق (ع) می فرماید: هرکس می خواهد مال و فرزندانش زیاد شود و رزق و روزی اش وسیع گردد،پس انگشتری عقیقی تهیه کند و بر روی آن بنویسد « ما شاءَ الله لا قوَّة إلّا بالله اِن ترن أنَا اقَّلُ مِنکَ مالاً و ولداً ».

و این آیه را زیاد بخواند: « وَستَغفِروا رَبَّکُم إنَّه کانَ غَفّاراً ». (جامع الأخبار:134،مستدرک:3/308)

ج ) مصون ماندن از دزدان قافله و سالم رسیدن به مقصد

۞ راوی خدمت امام هادی (ع) رسید تا برای زیارت قبر امام رضا (ع) با ایشان خداحافظی کند. پس امام هادی (ع) به او فرمود: همراه خود انگشتری داشته باش که نگین آن عقیق زرد باشد و بر روی آن نوشته باشد: « ما شاءَ الله لا قوَّة إلّا بالله أستَغفِرُ الله » و بر پشت آن نوشته باشد « محمّد و علی »، پس همانا این انگشتری تو را در برابر دزدان قافله مصون نگه می دارد و تورا به سلامتی به مقصد می رساند و دینت را محافظت می کند. (الأمان:48،وسائل:11/428)

 

د ) مصون ماندن از وسوسه های شیطان

۞ روایت شده که نزد امام حسین (ع) انگشتری عقیق بود که بر روی آن چنین حک شده بود: « لا إلهَ إلّا اللهُ عُدّةَ لِلِقاءِ الله » و گفته شده کسی که انگشتر عقیق با چنین خطی در دست کند،حرزی است که او را در مقابل وسوسه های شیطان حفظ می کند. (الإمام حسین فی أحادیث الفریقین:2/288،دلائل الإمامه:181)

 

هـ ) برای هیبت و شُکوه نمایی

۞ از ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) این بوده که حضرت انگشتری با عقیق قرمز داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: « العِزَّةُ لِله ».

و در روایت دیگری آمده است که هر کس این جمله را بر نگین انگشتری اش حک کند،در نظر مردم با هیبت و با شکوه می نماید و کلامش در دل مردم نفوذ می کند و مردم به راحتی قول او را می پذیرند و خواندن نماز با چنین انگشتری برابر با هفتاد نماز است. (دلائل الامامه:163)

 

و ) حرز در برابر مشکلات و بلایا

۞ امیرمؤمنان علی (ع) چهار انگشتری داشتند که آنها را در دست می کردند و نقش نگین انگشتری عقیق آن حضرت چنین بوده است: « ما شاءَ الله لا قوَّة إلّا بالله أستَغفِرُ الله » و این سه جمله در سه سطر حک شده بود و این انگشتری را حضرت برای محافظت (از شر جمیع جن و انس و بلایای آسمانی و زمینی) در دست مبارک خود می نمودند. (خصال:1/199،علل الشرائع:1/157،بحار:42/68،وسائل:5/98)

 

ز ) بر طرف شدن غم و غصه

۞ چنانچه در نقش انگشتری های امام حسین (ع) گذشت،حضرت عیسی (ع) در خواب به امام حسین (ع) فرمود: بر روی انگشتر عقیق خود این جمله را بنویس « لا إله إلّا الله الملک الحقّ المبین » و همانا این نقش،غم و غصه را از دل می برد. (جامع الأخبار:134،مستدرک:3/308)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد