سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

بخش پنجم:دست کردن انگشتری - فصل اول:دست راست کردن انگشتری-1-ج

فصل اول:دست راست کردن انگشتری


ج) نشانۀ شناخت مؤمن

مؤمنان نزد خداوند در بالاترین مقامات هستند و ائمه اطهار (ع) دست راست کردن انگشر را از علامت های شناخت مؤمن ذکر کرده اند. که این،خود بیانگر اهمیت این عمل می باشد.

۞ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: « هنگامیکه خداوند،ابراهیم (ع) را خلق کرد (و او به مقام خلّت و خلیل الرحمانی رسید)، پرده های غیب را از جلوی چشمان ابراهیم (ع) کنار زد. پس در این هنگام ابراهیم (ع) در کنار عرش خداوند، چهارده نور مشاهده کرد. در این حال عرض کرد: ای پروردگار من این انوار چیست؟

جواب آمد: این انوار نور محمد (ص) برگزیده و حبیب من و نور علی بن ابیطالب (ع) یاری کننده دین من و نور فاطمه (س) حبیبۀ من و انوار فرزندان علی و زهرا و جانشینان علی بی ابیطالب (ع) است.

باز ابراهیم (ع) پرسید: خدایا! انوار فراوانی می بینم که شمردنی نیستند و کسی غیر از خودت آنها را نمی تواند بشمارد و آنها به دور این انوار چهارده گانه حلقه زده اند، اینها چه کسانی هستند؟

خطاب آمد: ای ابراهیم! اینان انوار شیعیان ایشان، همان شیعیان علی بن ابیطالب اند. پس ابراهیم سؤال کرد: شیعیان علی بن ابیطالب به چه چیزی شناخته می شوند و علامت شناخت آنان چیست؟

خطاب آمد: آنان 51 رکعت نماز در روز را ترک نمی کنند، « بسم الله الرحمن الرحیم » را در نماز خود بلند می گویند، قبل از رکوع، قنوت به جا می آورند و انگشتری خود را در دست راست می کنند. » (تأویل الآیات:485،بحار:82/80)

 

۞ امام حسن عسکری (ع) در ضمن حدیثی فرمودند:

« خداوند متعال برای جدّم رسول خدا (ص) پیغام فرستاد که همانا من، تو و جانشینت علی (ع) و ائمه بعد از علی (ع) و شیعیان اهل بیت را به ده ویژگی و خصلت تخصیص دادم: خواندن 51 رکعت نماز، دست راست کردن انگشتری،و ... »

امام حسن عسکری (ع) فرمود: « همانا با این ویژگی ها که خداوند به ما عطا کرد، مخالفت کردند کسانی که حق ما را گرفتند و غصب کردند. پس خواندن نماز تراویح به صورت جماعت و دست چپ کردن انگشتری را در عوض دست راست کردن، در میان مردم ترویج دادند و مردم را به آن وادار کردند. » (مستدرک الوسائل:3/290)

[تفاوت نشانه ها و علامت های شیعه در دو حدیث، دلیل بر عدم صحّت یا تناقض آنها نیست؛ زیرا شیعه علی (ع) ویژگی های فراوانی دارد که در هریک از احادیث به بخشی از آنها اشاره شده است.]

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 14:24

عالی بود

ممنون از لطفتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد