سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

تاریخچۀ سنگ ها و کانی ها

در جهان هستی،بیش از سه هزار نوع سنگ وجود دارد که حدود 50 نوع آن دارای مرغوبیت و جذابیت خاصی بوده و از آنها در صنعت جواهرات استفاده میشود.

سنگهای زینتی و جواهرات (احجار کریمه) را نمیتوان در همۀ مکانهای دنیا یافت. بلکه از میان آنها بعضی مانند کوارتز و عقیق در اغلب مکانها و بعضی نیز مانند الماس، یاقوت و زمرد تنها در بعضی نقاط یافت میشود.


مهمترین مکانهای جواهرات دنیا عبارتند از : برزیل، روسیه، جنوب قاره آفریقا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، چین، ایران و تایلند که بیشترین معادن انواع جواهرات را به خود اختصاص داده اند.

علم جواهرشناسی وسیع،دقیق و جذاب است و نیاز به زحمت و تلاش و سالها تجربه در این زمینه دارد. هرچند مهمترین هدف این وبلاگ بیان خواص سنگها از نظر ائمه معصومین (ع) و دانشمندان ایرانی و خارجی که در این زمینه تجارب زیادی کسب کرده اند دارد،اما برای خوانندگان عزیزی که علاقه به جواهرشناسی داشته و دوست دارند با اطمینان قلب و دقت بیشتری سنگ و جواهرات مورد علاقه خودشان را تهیه کنند،بعضی اصطلاحات و روشهائی که جواهرشناسان در آزمایشگاه و بیرون از آن برای شناخت سنگها استفاده میکنند در این گفتار بیان کرده و تا آنجا که این مختصر اجازه دهد در پست های قبلی ضمن بیان خواص سنگها،به معرفی و روش شناخت هریک از آنها به طور اختصار پرداخته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد