سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

حلیة المتقین ؛؛ فصل اول : در فضیلت انگشتر بدست کردن و آداب آن

مؤکد است مردان و زنان را انگشتر در دست راست کردن .

در بعضى احادیث تجویز فرموده اند که در دست چپ بکنند اما اگر نقش شریفى یا نگین شریفى داشته باشد باید که در وقت استنجا بیرون آورد.
در حدیث صحیح از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که اگر خواهى انگشتر را بدست راست کن و اگر خواهى بدست چپ .
 

به سند معتبر از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم انگشتر را بدست راست میکردند.
از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقول است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم در دست راست میکردند انگشتر را.
از سلمان فارسى رضى اللّه عنه مروی است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم به حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود که یا على انگشتر در دست راست بکن تا از مقربان باشى . عرض کرد که یا رسول اللّه کدامند مقربان فرمود که جبرئیل و میکائیل پرسیدند که چه انگشتر در دست کنم فرمود که عقیق سرخ بدرستی که آن اقرار کرده است براى خدا بیگانگى و براى من پیغمبرى و براى تو یا على بآنکه وصى منى و براى فرزندان تو بامامت و براى دوستان تو ببهشت و براى شیعیان فرزندان تو بجنت الفردوس .
در حدیث معتبر منقول است که از حضرت امام موسى کاظم علیه السلام سؤال کردند که به چه علت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام انگشتر در دست راست میکردند فرمود زیرا که آن حضرت پیشواى اصحاب یمین است که در قیامت نامه های ایشان رابه دست راست میدهند و حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم در دست راست میکردند انگشتر را و این علامتى است براى شیعیان ما که به این علامت ایشان را مى شناسند و به محافظت کردن در وقت فضلیت نمازهاى پنجگانه و به دادن زکوة و به قسمت کردن مال خود با برادران مؤمن خود و امربه نیکى هاکردن و نهى از بدیها کردن .

از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که حضرت جبرئیل به حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم گفت هر که انگشتر در دست راست کند و غرضش سنت و متابعت توباشد و ببینم او را که در قیامت متحیر مانده است دستش بگیرم و به تو و به حضرت امیرالمؤمنین برسانم .

و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که از سنت پیغمبران است انگشتر در دست راست کردن .

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود که هر که انگشترى در دست چپ داشته باشد که نام خدا درآن باشد در وقت استنجا بدر آورد و در دست دیگر کند.
از حضرت صادق علیه السلام منقول است که حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله و سلّم نهى فرمود از انگشتر کردن در انگشت شهادت و انگشت میان .
از حضرت صادق علیه السلام منقول است که انگشتر را ببند پائین انگشت برسانید.
در روایتى وارد شده است که انگشتر به سر انگشتان کردن عمل قوم لوط است .
در فقه الرضا علیه السلام مذکور است که در وقت انگشتر در دست کردن بگو:

اَلّلهُمَّ سُمْنى بِسیماءِ اْلایمانِ وَاخْتمْ لى بِخَیْرٍ وَاجْعَلْ عاقِبَتى اِلى خَیْرِ اِنّکَ اَنْتَ الْعَزیزُ اْلاَکْرَمُ

 و ابن طاوس علیه الرحمه روایت کرده است که این دعا را بخواند:

 اَلّلهُمَّ سُمِنى بسیماءِ الاِیْمانِ وَ تَوِّجنى بِتاجِ الْکَرامَةِ وَقَلِّدْنى حَبْلَ اْلاِسلامِ وَلا تَخْلَعْ رِبْقَةَ اْلایمانِ مِنْ عُنُقىِ.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد