سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

حلیة المتقین ؛؛ فصل هشتم : در زیور طلا و نقره پوشیدن و به زنان و اطفال پوشانیدن

در حدیث صحیح منقول است که از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام پرسیدند که آیا جایز است که پسران نا بالغ را زیور و طلا بپوشانند فرمود که حضرت امام زین العابدین علیه السلام زینت می فرمود زنان و اطفان خود را به زیور طلا و نقره و در حدیث صحیح دیگر از آنجناب پرسیدند در این باب فرمود که پدرم امام محمد باقر علیه السلام زنان و فرزندان خود را زیور طلا و نقره می پوشانیدند.
در حدیث صحیح دیگر از آنحضرت پرسیدند از زیور کردن زنان به طلا و نقره فرمودند که باکى نیست و در حدیث معتبر دیگر از آنجناب منقول است که سرغلاف شمشیر حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم و دسته اش از نقره بود و در میان حلقه هاى نقره داشت و زره آنجناب سه حلقه نقره در پیش و دو حلقه در عقب داشت.
  از حضرت رضا علیه السلام منقول است که ذوالفقار را جبرئیل براى رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم از آسمان آورد و زیورش از نقره بود و در حدیث حسن از آنحضرت منقول است که باکى نیست زیور کردن شمشیر به طلا و نقره و در حدیث دیگر فرمود که زیور شمشیر حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم تمام از نقره بود دسته اش و سر دسته اش .
در حدیث معتبر دیگر فرمود که باکى نیست زینت کردن قرآنها و شمشیرها را به طلا و نقره وبه سند موثق دیگر از حضرت امام محمد باقر علیه السلام منقول است که همیشه زنان زیور میپوشیدند.
در حدیث معتبر از فضل بن یسار منقول است که از حضرت امام جعفر علیه السلام پرسید از کرسى که در آن طلا باشد آیا میتوان در خانه نگاه داشت حضرت فرمود اگر طلا باشد بله و اگر آب طلا بر آن مالیده باشند باکى نیست .
در حدیث دیگر از آن حضرت منقول است که سزاوار نیست زن خود را معطل بگذارد و زینت نکند اگر چه گردن بندى داشته باشد که در گردن ببندد و سزاوار نیست که دستش از خضاب خالى باشد اگر چه بمالیدن حنا باشد هر چند سالدار باشد.
در روایت معتبر وارد شده است که جایز است دندانها را طلا به یکدیگر ببندد بدانکه در باب زیور طلا احوط و اولى آنست که مردان اجتناب نمایند اگر چه در شمشیر و مصحف باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد