سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

انرژی نهفته در درون سنگها ( مقدمه )

در جهان هستی نیروهای ماوراء الطبیعة و اسرار و رموز بسیاری وجود دارد.از بدو خلقت،بشر همواره با مشکلات فراوانی روبه رو بوده و به دنبال حل آنها به برخی از این اسرار و رموز پی برده است.از جملۀ این اسرار،انرژی نهفته در درون سنگ هاست.

انسان‪ها در مدت هزاران سال،با شناخت انواع سنگ ها و به کارگیری آن ها در مصارف مختلف،و بدست آوردن تجربه هایی در این زمینه،به مرور با خواص و آثار گوناگون هریک از آن ها آشنا شدند.

براساس شواهد تاریخی از هزاران سال قبل،در میان ملل کهن جهان نظیر : ایران ، چین ، هند و ... همواره سنگهای قیمتی و نیمهقیمتی برای مقاصد گوناگونی نظیر درمان،محافظت از افراد در برابر بلایا و حوادث طبیعی،خنثی کردن نیروهای منفی و تأثیرات نامطلوب محیطی،حرز موفقیت و پیروزی در قرنهای متمادی در کتابهای خود،ضمن معرفی هریک از این سنگها و بیان مشخصات و ویژگی آنها به خواص و فواید هریک از آنها اشاره کرده اند.فرستادگان الهی نیز که علومشان از وحی الهی سرچشمه گرفته و از اسرار و رموز عالم خبر دارند،توجه خاصی بدین موضوع داشته و ضمن استفاده از سنگها برای خود،به دیگران نیز استفاده از آنها را سفارش میکردند و خواص و فواید زیادی از آنها بیان کرده اند.

کوششها و تحقیقات فراوان حدیثی درباره سنگها،نشان میدهد که پیشوایان دین جز هفت سنگ (عقیق،فیروزه،یاقوت،زمرد،جزع یمانی،درّ نجف و حدید صینی) نامی از دیگر سنگها و خواص آنها ذکر نکرده اند.هرچند اگر از آنها دربارۀ دیگر سنگها سؤال میشد،پیرامون فواید و آثار آنها سخن میگفتند.

از آنرو چنان که گفته شد چون سنگهایی وجود دارند که در کتب حدیثی نامی از آنها برده نشده،ولی خواص و منافع بسیاری به ویژه در زمینه درمان امراض جسمی و روحی دارند،لذا ابتدا خواص و آثار گونه های مختلف سنگها را از نظر دانشمندان و متخصصان سنگ درمانی بیان کرده و سپسبه بیان فواید و تأثیرات سنگهایی که در احادیث اشاره شده میپردازیم.

البته شاید بعضی از این خواصی که دانشمندان ذکر کرده اند صحیح و یا کامل نباشد،یا در پی عواملی همچون کاربرد نادرست آن،برای شخصی خاص،بی اثر دیده شوند،اما نمیتوان گفت که همۀ خواص ذکر شده بی اساس است و آنها را انکار نمود،چراکه انکار کردن ما اثری در بود یا نبود خواص و آثار این سنگها ندارد بلکه تنها،از استفاده آنها باز میمانیم و حال آنکه هدف،استفاده مطلوب از هرچیز است.

نکته آخر و بسیار مهم آنکه خواصی که برای سنگها گفته شده،مانند علوم دیگری همچون طب،یک علم است و باور و غرق شدن در آن به گونه ای که سبب شود زندگی انسان تحت الشعاع آن قرار گیرد،صحیح نیست.

امید است مطالب این مجموعه مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
par یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 00:24

لطفا در این مورد مطلب بفرستید ممنون

سلام دوست عزیز
من دقیقا متوجه منظورتون نشدم، ولی اگه منظورتون همین انرژی سنگهاست که ذیل هر سنگ به تفکیک مطلب گذاشتم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد