سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

عقیق ( Agate )

عقیق ( Agate )



عقیق در رنگهای قرمز،زرد،خاکستری مایل به آبی و سفید یافت میشود.همچنین سنگهایی وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی در تجارت آنها را جزء خانواده عقیق محسوب می کنند مانند عقیق سلیمانی یا چشمی (باباقوری)،عقیق شجری،عقیق خزه ای.

گاهی از اوقات،سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی و زیبائی بیشتر رنگ آمیزی میکنند.برای این کار ابتدا عقیق را در اسید یا تیزاب گرم می شویند و بعد از تراش نهائی آنرا رنگ کرده و جلا می دهند.

برای قرمز رنگ کردن آن،عقیق را در داخل محلولی از نیترات آهن قرار داده و حرارت می دهند که با تغییر در غلظت محلول و درجه حرارت می توان انواع رنگهای قرمز را حاصل نمود.

البته عقیق های زرد رنگ را بدون استفاده از مواد رنگ زا و فقط بوسیله حرارت دادن به رنگ قرمز تبدیل می کنند.

همچنین برای زرد رنگ کردن آن،عقیق را ابتدا در اسید هیدروکلریک قرار داده و پس از اشباع به آرامی حرارت می دهند.

جالب است بدانید که سنگ عقیق به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی،در صنعت نیز کاربرد دارد.

خواص و فواید

از دیرباز،قبایل و ملل کهن جهان،عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آنرا از خود دور نمیکردند،عقیق سنگی است که آنرا حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث بویژه در جنگها می شمارند،و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.


عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید،بویژه برای زنان،بسیار فایده دارد.همچنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آنها مفید است.عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط،سبب پاک سازی هاله از انرژی های منفی می شود،همچنین عقیق،برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار مؤثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد