سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

بخش پنجم:دست کردن انگشتری - فصل اول:دست راست کردن انگشتری-2-ب

2- فواید دست راست کردن انگشتری


ب) نجات از سختی های قیامت توسط جبرئیل


۞ شخصی از حضرت علی (ع) پرسید: که چرا انگشتری را به دست راست می کنید؟ حضرت در جواب فرمود: « همانا زمانی که خداوند توسط جبرئیل، آیۀ مباهله را بر پیامبرش نازل کرد، جبرئیل به پیامبر (ص) عرض کرد: یا رسول الله، هیچ پیامبری به رسالت مبعوث نشده، مگر آنکه من بر او نازل شدم و برایش پیغام آوردم، اما برای این کار به هیچ پیامبری افتخار نکردم مگر بر شما اهل بیت (که برای آوردن وحی بر شما افتخار می کنم). »

پس پیامبر (ص) فرمود: « ای جبرئیل! تو از ما اهل بیت هستی. » جبرئیل پرسید: « آیا من از شما هستم؟ » پیامبر (ص) فرمود: « بله، تو از اهل بیت من هستی! »

جبرئیل عرض کرد: « ای رسول خدا(ص)، این مطلب را بیشتر برای من توضیح بدهید تا من هم برای نجات امّت شما کاری کنم؟ »

پس پیامبر انگشتری اش را با دست چپ گرفت و فرمود: « من اولین از اهل بیتم و دوم، علی است،سوم، فاطمه و چهارمین حسن و پنجمین نفر حسین است و ای جبرئیل! ششمین نفر هستی. »

آنگاه انگشتری خود را در دست راست کرد و باز فرمود: « تو ششمین نفر هستی. » پس جبرئیل عرض کرد: « یا رسول الله (ص)، هرکس انگشتری اش را در دست راست کند و به قصد احیای سنّت شما و دوری از روش دشمنان شما این کار را انجام دهد، اگر در روز قیامت او را متحیّر دیدم (یعنی به علت بعضی از اعمال بدش بلاتکلیف بود و باعث شده بود که حساب رسی به اعمال او طولانی شود)، دست او را می گیرم و او را به شما و امیرمؤمنان علی (ع) می رسانم و نجاتش می دهم. » (مناقب ابن شهر آشوب:3/303،بحار:42/63)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد