سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

سنگها و خواص اعجاب انگیز

تأثیرات سنگها در زندگی و درمان امراض از نظر پیشوایان دین و دانشمندان

حلیة المتقین ؛؛ فصل پنجم : در فضیلت فیروزه و جزع یمانى

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است که هرکه انگشتر فیروزه در دست کند دستش فقیر نشود.

از حسن بن على بن مهران منقول است که به خدمت حضرت امام موسى کاظم علیه السلام رفتم در انگشت آنحضرت انگشترى دیدم که نگینش فیروزه بود و نقشش اَللّهُ الْمَلِکُ بود بسیار نظر کردم در آن انگشتر فرمود که چه نظر میکنى ؟

گفتم حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام انگشتر فیروزه داشته است که نقشش اَللّهُ الَمَلِکُ بوده است، فرمود که آن را می شناسى ؟

گفتم نه فرمود که همان انگشتر است و این سنگى است که جبرئیل براى رسول خدا هدیه آورد از بهشت و آنحضرت بحضرت امیرالمؤمنین بخشید.

  از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است که انگشتر جزع یمانى در دست کنید که رد نمی کند مگر متمردان شیاطین را.
از حضرت امام رضا علیه السلام منقول است که حضرت امیرالمؤمنین فرمود که رسول خد صلّى اللّه علیه وآله وسلّم بیرون آمدند و انگشتر جزع یمانى در دست کرده بودند و با ما نماز کردند و چون از نماز فارغ شدند انگشتر را به من دادند و فرمودند که این انگشتر را در دست راست خود کن و با آن نماز بکن که نماز در جزع یمانى برابر هفتاد نماز است و تسبیح و استغفار میکند و ثوابش براى صاحبش نوشته می شود.

على بن محمد حمیرى گفت که دختر جعفربن محمود را خواستم و بسیار او را دوست میداشتم و فرزند از او بوجود نمى آمد به خدمت حضرت امام على نقى علیه السلام رفتم و این مطلب را عرض کردم پس تبسم نمود و فرمود که بگیر انگشترى که نگینش فیروزه باشد و برآن نقش ‍ کن این آیه را رَبِّ لاتَذَرْنى فَرْدا وَ اَنْتَ خَیْرُالْوارِثینَ چنان کردم یکسال نگذشت که از آن زن پسرى بوجود آمد.
از حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم منقول است که خداوند عالمیان میفرماید که من شرم میکنم از دستى که بسوى من بلند شود بدعا و درآن دست انگشتر فیروزه باشد پس او را نا امید برگردانم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد